Monday 30 June 2014

Amintiri

   Amintirile frumoase sunt compuse din lucruri mici , aproape insesizabile , traite alaturi de oameni ce au lasat o urma in viata noastra si deseori ... traite in locuri ce fac si mai frumoase acele amintiri memorabile , locuri simple  , banale , neremarcabile .
Uneori imi doresc sa-mi amintesc lucruri pe care  le consider importante , o lectie de scoala , un moment pe care l-am asteptat mult , ceva pentru care m-am pregatit , ceva ce parea cu adevarat important , ceva ce consideram ca o sa-mi influenteze  viata  iar de cele mai multe ori .. le-am uitat .
Le-am uitat , apoi le-am descoperit iar si le-am uitat la fel de repede ca si prima oara .
Memoria este un lucru bizar , imi amintesc lucruri inutile dar fara de care viata mea ar fi lipsita de .. ceva . Nu cred ca mintea mea , sau inima , sau amandoua , vor putea uita papusa cu cap mare , corp mic si fara un ochii cu care-mi placea sa ma joc la gradinita .. 
In seara asta , ceva m-a facut sa-mi doresc sa-mi amintesc lucruri frumoase , amintiri frumoase , simple si banale , traite in zile a caror data nu mi-o mai amintesc , amintiri create din pura intamplare..Caci aceste amintiri despre care vorbesc foarte rar si cu persoane extrem de deosebite fac parte din compozitia inimii mele si daca vreodata mintea mea va decide ca nu-mi mai folosesc , inima mea clar n-o sa fie de acord ... Insa le voi scrie pe cele ce mi le amintesc acum , pentru a le pastra intotdeauna undeva..
Aceste amintiri sunt motivul pentru care acum as vrea sa plang de fericire , aceste amintiri le-as retrai iar si iar si daca as da timpul inapoi as pune viata mea pe pauza ca sa ma pot bucura mai mult...mai intens.
Fosta mea cea mai buna prietena m-a chemat , cu cativa ani in urma , la masa . Bine , m-a mai chemat si dupa aceea dar in acea zi s-a petrecut ceva frumos . Ajunsa in bucatarie , ma uit nedumerita la prietena mea , nu intelegeam ce facea cu castronul meu cu pilaf . Pilaf cu ciuperci. Era pilaf cu ciuperci , am simtit ca plutesc de incantare cand am realizat ca prietena mea s-a chinuit sa aleaga cu furculita toate ciupercile din pilaf si sa le puna in alta parte stiind prea bine faptul ca detest ciupercile . A fost un gest ce m-a facut fericita atunci si multi ani dupa , asa cum ma face si acum . A fost un gest de grija si de iubire , un gest pe care nimeni niciodata nu l-a mai facut pentru mine .
De asemenea , nu voi uita niciodata  ziua cand aceeasi prietena si-a facut buletinul si am fost acolo cu ea . La un momentdat tatal ei ne lasa singure in masina si nu mai retin motivul dar stiu ca am ras atunci cat pentru o viata . Nu voi uita faptul ca am ras , am uitat motivul dar nu voi uita incantarea simtita atunci si nici locul , o dacie galbena . Ce poate fi mai bine decat o dacie galbena . Niciun copil de bani gata nu o sa stie vreodata cat de amuzant este sa fi tu si o persoana draga intr-o dacie galbena , este un sentiment unic . Cand esti intr-o dacie galbena simti nevoia de a te ascunde de ceilalti fiindu-ti rusine de aceasta masina dar de a fi foarte fericit inauntrul ei cu o persoana de care nu te-ai ascunde niciodata . 
Amintirile mele sunt deseori traite alaturi de oameni ce acum nu mai sunt in viata mea , alaturi de oameni in care m-am despartit deseori prin certuri urate sau prin vorbe ce au patat prietenia noastra. Uneori ne dorim sa uitam oameni sau sa nu-i fi intalnit dar cred ca pentru cateva amintiri merita sa accepti si rani..Acele amintiri pastreaza in inima noastra imaginea omului pe care l-am iubit , imaginea unui om frumos , nici nu mai conteaza ce s-a intamplat dupa... conteaza frumusetea voastra din acel moment..
Si ca tot am adus in discutie frumusetea ... as retrai la nesfarsit seara cand eram alaturi de acel "el" special in microbuz iar genele lui mari ii lasau umbre pe obraji in timp ce ochii in sclipeau de tinerete , frumusete si ... bucurie . Am mai scris despre asta si-am sa mai scriu , cred ca nu am vazut in viata mea om mai frumos decat atunci cand l-am vazut pe el pus in acea ipostaza . Nu stiu cum era fata mea in acel moment dar ma simteam fermecata , uluita , uluita de genele alea si de umbre si de lumini si de tot ce am simtit atunci . Caci n-a fost doar dragoste , a fost ceva mai mult . Acea frumusete si acel ceva ce m-a facut sa o vad ireala m-a dus cu gandul la Dumnezeu si la faptul ca ceva asa frumos nu e posibil sa existe . Si nu este vorba despre un om prea frumos sau irezistibli  , a fost vorba de acel moment , doar de acel moment . 
Si multe alte amintiri ce fac seara asta speciala... dar ma opresc aici .
Ascunsa

3 comments:

  1. Ce frumos articol!Foarte impresionat.Așa e,amintirile frumoase sunt făcute exclusiv din lucruri mărunte.Voi încheia însă,cu acest citat din cartea mea favorită ; ,,Pânza de păianjen” de Cella Serghi: ,,Greşeala pe care o face fiecare dintre noi este că se gândeşte prea mult la micile lui înfrângeri, la dorinţele lui personale şi prea puţin la acest miracol care e viaţa, la obligaţia pe care o avem faţă de ea, obligaţia de a o face mai frumoasă, mai bună...”. :)

    ReplyDelete
  2. M-ai facut sa ma gandesc la amintirile mele frumoase cu mai multe persoane care nu mai sunt in viata mea acum... e bine ca putem avea amintiri, ca timpul nu le poate schimba.

    ReplyDelete
  3. Frumoasa idee. Amintirile sunt un lucru foarte special.
    Te tuc!

    ReplyDelete

" In ochii fericirii ma uit pierdut si plang. " - M.Eminescu

" In ochii fericirii ma uit pierdut si plang. "  - M.Eminescu